به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    قیمت فرش سجاده ای مسجد چقدر است ؟
    بسیاری به دنبال خرید سجاده فرش مناسب برای مساجد و حسینیه های خود هستند.
    در واقع یا هیات امنای مسجد اند و یا خیرند و یا این که کار آن ها اباد سازی مساجد است.
    به همین دلیل به دنبال فرش مسجدی با کیفیت هستند.
    اما کیفیت در قیمت فرش سجاده ای مسجد چه تاثیری دارد ؟
    کدام یک از فرش های سجاده ای کیفیت بهتری دارند ؟
    چه عواملی در قیمت فرش سجاده ای موثر می باشند ؟
    آیا خوب است که برای خرید فرش سجاده ای اقدام به خرید اینترنتی فرش سجاده ای کنیم ؟
    سایز فرش های مسجد و حسینیه چقدر است و داشتن کروکی مسجد چه کمکی به تولید کننده می کند ؟
    کدام رنگ از فرش سجاده ای را بخریم ؟
    طرح در قیمت فرش سجاده ای مسجد موثر است ؟
     
     
     
     
    فرش سجاده ای :
     
     
     
    از قدیم الایام زمانی که می خواستند مساجد را مفروش کنند معمولا از موکت ها , روفرشی ها , زیلو ها و یا فرش ها استفاده می کردند
    اما زمانی که روی فرش ها نماز برگزار می شد اولا نمی توانسیم دقیقا روبروی قبله بایستیم به همین دلیل گاها سجاده های نمدی و یا ابریشمی روی ان ها پهن می شد.
    اما رفته رفته با تولید فرش هایی که توسط دستگاه های فرش ماشینی رخ داد تولیدکنندگان فرش ماشینی به فکر فرو رفتند که سجاده هایی را برای مساجد تولید کنند.
    که دقیقا مناسب مساجد باشد و در اندازه خود مسجد تولید شود , جهت قبله با نمازگزاردن روی ان ها کاملا مشخص باشد.
    از این رو سجاده فرش های ماشینی پا به عرصه تولید گذاشتند ابتدا سجاده هایی که تولید می شدند ۵۰۰ شانه بودند اما رفته رفته کیفیت ان ها نیز بهتر شدند .
    جالب است بدانید هرچه کیفیت فرش بیشتر شود در نتیجه قیمت فرش سجاده ای مسجد بیشتر می شود.
     
     
     
    انواع فرش سجاده ای :
     
     
     
    سجاده فرش هایی که در بازار فرش ماشینی تولید می شوند چندین نوع دارند.
    از جمله آن ها می توان به سجاده فرش های محرابی و سجاده فرش های تشریفاتی اشاره کرد.
    این دو نوع سجاده فرش , فرش های مسجدی هستند که مخصوص مساجد و حسینیه ها تولید می شوند؛ طرح در قیمت فرش سجاده ای موثر نمی باشد.
    طوری که کاملا در جهت قبله پهن می شوند علاوه بر این جایی برای قرار دادن مهر نیز در حاشیه بالایی خود دارند.
    اما گونه های دیگری نیز برای فرش های مسجد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به فرش های ماشینی ۶ و ۹ و ۱۲ متری اشاره کرد.
    نوع دیگر فرش های رولی هستند که با عرض ۳ متر تولید می شوند و در مساجد پهن می شوند این فرش ها معمولا برای حسینیه ها کاربرد دارند.
    نوع دیگری از سجاده های مسجد هم سجاده فرش های یکپارچه هستند که بیشتر در مساجد سنتی استفاده می شوند.
     
     
     
     
    توضیحاتی کوتاه در مورد سجاده فرش محرابی و تشریفاتی :
     
     
     
    سجاده فرش های محرابی , سجاده هایی هستند که به صورت محراب مسجد هستند و از کنار هم قرار گرفتن چندین سجاده محرابی یک رول سجاده ای بوجود می آید.
    معمولا اندازه هر سجاده ۱۲۵*۶۱ می باشد اما رول های هر سجاده اندازه هر صف از مسجد می باشد اما عرض رول ها همان ۱۲۵ سانتی متر است.
    برخی می پرسند آیا عرض سجاده ها قابل تغییر است باید بگوییم بله می توان با توجه به این که سجاده برای چه اشخاصی استفاده می شود.
    کاملا اندازه عرض سجاده ها را تغییر داد سجاده های تشریفاتی دراصل مانند کناره های فرش ها هستند با این تفاوت که تنها یک حاشیه دارند.
    و این حاشیه در قسمت بالایی سجاده قرار می گیرد و جای قرار دادن مهر است ؛ فاصله هر جای قرار گیری مهر با جای دیگر حدود ۶۳ سانتی متر است اما عرض سجاده ها ۱۲۵ سانتی متر است .
     
     
    فرش ماشینی بهتر است یا سجاده فرش ؟
     
    انتخاب فرش ماشینی یا فرش سجاده ای کاملا بسته به متراژ و ابعاد مکان مذهبی مد نظر شما دارد. انتخاب فرش ماشینی یا سجاده فرش هر کدام مزایای خاص خودش را دارد. 
    برای مساجد بسیار بزرگ که فضای پرت نداشته و اندازه آن کاملا استاندارد است، استفاده از فرش های ماشینی مناسب تر است.
     اما اگر نمازخانه کوچکی دارید که اندازه آن استاندارد نیست و قناص است و فضای پرت دارد، بهتر است از سجاده فرش های رولی استفاده کنید.
    همچنین فرش های سجاده ای به صورت متری هستند و قیمت فرش سجاده ای نسبت به فرش ماشینی مناسب تر می باشد.
     
     
    مزایای مفروش کردن مساجد با سجاده فرش :
     
    شست و شوی آسان و  راحت فرش مسجد
    نظم و یکپارچگی صفوف نماز با سجاده فرش
    ترمیم سریع  فرش سجاده ای
    پرداخت هزینه کمتر جهت تعویض و ترمیم سجاده فرش
    مفروش کردن نمازخانه ها و فضاهای بسیار کوچک با مساحت کمتر از ۶ متر
    مفروش کردن سراسری مسجد و پر کردن تمامی فضاهای کف
    طرح، نقش و رنگ کاملا متناسب با دکوراسیون مسجد و فضای مذهبی
    فرش های سجاده ای با هر سایز و ابعادی تولید می شوند
    سجاده فرش های مسجدی در جهت قبله نصب می شوند
     
     
     
    ابعاد فرش جانمازی :
     
    ابعاد نیز در قیمت فرش سجاده ای مسجد تاثیر گذار می باشد و با آن رابطه ای مستقیم دارد.
    ابعاد فرش نماز به‌ صورت استاندارد، به عرض 125 سانتی‌ متر و طول 63 سانتی‌ متر است. 
    البته لازم است بدایند که این اندازه‌ها بنا به خواست و سفارش مشتری قابل‌تغییر است.
     قبل از شروع به بافت و تولید فرش نماز،لازم است کروکی محل مورد نظر به‌ طور دقیق به تولید کننده اعلام شود.
     تا مطابق با ابعاد آن، بافت فرش نماز انجام شود، قیمت فرش نماز بسته به ابعاد هر فضایی، تغییر می‌کند.
     
     
     
    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد ۱۶
    همراه : ۰۹۱۳۳۷۶۸۱۴۴ || تلفن ثابت ‌: ۵۴۷۵۰۶۵۵‌-‌۰۳۱
    sorayakavir
    دوشنبه 7 تير 1400 - 22:01
    بازدید : 446

    قیمت فرش سجاده ای مساجد در سال قبل تحت تاثیر عوامل مختلف، افزایش شدیدی داشت و همانند دیگر کالاهای بازار به هیچ عنوان از ثبات قیمتی برخوردار نبود.

    در ابتدای سال 1400 هم به علت افزایش حقوق کارگران کارخانه‌های فرش ماشینی، قدری افزایش قیمت را شاهد بودیم ولی با کاهش قیمت دلار، قیمت سجاده فرش مسجدی کاشان نیز با روندی کاهشی روبرو شد.

    البته هنوز قیمت مواد اولیه‌ی فرش مسجد و نمازخانه (از جمله الیاف فرش ماشینی) به ثبات لازم در بازار نرسیده و کماکان در حال نوسان می‌باشد و به احتمال زیاد تا پایان سال 1400 (به علت مذاکرات و پایین و بالا شدن قیمت دلار) نیز این بی ثباتی را داشته باشیم.

     

    قیمت فرش سجاده ای با ورود واسطه‌گران

    همانطور که می‌دانید خرید فرش سجاده با توجه به ابعاد مساجد و نمازخانه‌ها معمولا در متراژهای بالا صورت می‌گیرد که این موضوع برای خریداران فرش مسجد (خیران و یا هیات امنای مساجد) بسیار مهم است که فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کنند، چرا که حتی 1000 تومان کمتر هم تاثیر بسزایی در قیمت نهایی سجاده فرش خواهد داشت.

    به طور کلی ورود واسطه‌گران در فروش فرش مساجد، قیمت فرش سجاده ای را به شدت افزایش می‌دهد به طوریکه در برخی از شهرها شنیده شده هر متراژ را چیزی در حدود 40 تا 50 هزار تومان بیشتر از قیمت درب کارخانه سجاده فرش سبحان به فروش می‌رسانند که بسیار تاسف برانگیز می‌باشد.

    حال شما تصور کنید که برای خرید فرش مسجد از واسطه برای متراژهای حتی 100 متر مربع هم چه مبلغ گزافی را باید پرداخت کنید؛ به همین منظور می‌توانید مستقیما به آدرس کارخانه سجاده باف سبحان، که در نقشه‌ی گوگل زیر برای شما مشخص کرده‌ایم، مراجعه کنید تا علاوه بر دیدن نمونه رول‌های بافته شده و همچنین خط بافت فرش محرابی و فرش سجاده تشریفاتی، با مدیریت شرکت دیدار داشته باشید: (جهت دیدن آدرس دقیق کارخانه بر روی لینک کلیک کنید):

    https://goo.gl/maps/EowjDurmpm1rzhAJA

    قیمت فرش سجاده

    تاثیر جنس نخ در قیمت سجاده فرش

    قیمت‌ها بر اساس نوع الیاف به کار رفته در فرش، تعداد شانه و میزان تراکم تقسیم بندی شده است که احتمالا با این اصطلاحات در فرش ماشینی آشنایی نداشته باشید و شما را قدری سردرگم کرده باشد.

    در صورتی که با جنس نخ به کار رفته در فرش ماشینی آشنایی ندارید و یا اینکه از اصطلاح شانه و تراکم در بافت آگاهی ندارید در ادامه با ما همراه باشید که هر یک از عوامل تاثیرگذار در قیمت سجاده فرش مسجد و نمازخانه را به طور خلاصه برای شما توضیح خواهیم داد تا مانند یک خریدار حرفه‌ای با شناخت کامل، از کارخانه فرش سجاده ای سبحان خرید اینترنتی و یا حضوری خود را انجام دهید.

    به طور قطع جنس نخی که در بافت فرش ماشینی به کار می‌رود مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت فرش سجاده ای می‌باشد. در اینجا فقط در مورد انواع جنس نخ خاب (نخ اصلی که روی فرش مشاهده می‌کنید) صحبت خواهیم کرد:

     

    1. نخ بی سی اف (BCF) و پلی استر در فرش سجاده‌ای

    مواد اولیه‌ی نخ بی سی اف در واقع الیاف پلی پروپیلن هستند. این نوع نخ در بافت فرش سجاده مسجدی، کیفیت بسیار پایین و ضعیفی دارد به طوریکه پس از یکی دو سال کف خاب می‌شود (یعنی مثل موکت کوبیده می‌شود) و هیچ نرمی نخواهد داشت. اگر به دنبال پایین ترین قیمت سجاده فرش مساجد هستید قطعا باید فرش سجاده با نخ بی سی اف را انتخاب کنید.

    این نوع جنس نخ فقط در بافت فرش‌های ماشینی با تعداد گره پایین (تعداد شانه و تراکم پایین) کاربرد دارد و به خاطر کیفیت ضعیفی که دارند در فرش سجاده‌ای با تعداد شانه و تراکم بالا به عنوان نخ خاب (نخ اصلی) به کار نمی‌روند؛

    همچنین توجه داشته باشید از آنجاییکه بافت با این نوع نخ با متراژهای بالا و برای صادرات به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و عراق صورت می‌گیرد، باید متراژ بالایی (حدود 1000 متر مربع) داشته باشید تا بتوانید سفارش بافت با این نوع نخ را از کارخانه ثبت کنید.

    نخ پلی استر جزو متداولترین نوع نخ‌ها در بافت سجاده فرش مسجد می‌باشد. از آنجاییکه قیمت فرش سجاده ای پلی استر نسبت به فرش ماشینی اکریلیک پایین‌تر است و همچنین به دلیل کیفیت بهتر پلی استر نسبت به نخ بی سی اف، جایگاه خوبی در بافت فرش‌های ماشینی به خصوص 500 شانه دارد.

    به طور کلی نخ پلی استر و نخ BCF که از الیاف مصنوعی درست می‌شوند، دارای خواصی شبیه به پلاستیک هستند که به هیچ عنوان نباید اجسام داغ را روی آن‌ها قرار دهید؛ همچنین فرش مسجدی بافته شده با این نوع نخ‌ها قابلیت ارتجاعی شبیه به اکریلیک را نداشته و به مروز زمان با رفت و آمد روی آن کاملا کوبیده خواهند شد.

    نخ پلی استر که به ابریشم مصنوعی نیز معروف است، بیشتر در بافت فرش‌های 440 شانه و 500 شانه کاربرد دارد و به میزان کمتری در بافت فرش‌های سجاده‌ی 700 شانه هم کاربرد دارد.

    لیست قیمت فرش سجاده ای مسجد

    لیست قیمت فرش سجاده ای کاشان

    در ادامه جدولی از لیست قیمت سجاده فرش مسجد را برای شما تهیه کرده‌ایم ولی پیش از اینکه جدول را مشاهده کنید، توجه داشته باشید که قیمت‌ها علاوه بر نوسانات نرخ ارز با توجه به عوامل مختلف دیگری چون جنس نخ انتخابی و همین‌طور تعداد شانه و تراکم بافت، دائما در حال تغییر بوده و به همین دلیل در این جدول، محدوده‌ی قیمت فرش سجاده ای را در نظر گرفته‌ایم؛ همچنین بعد از این لیست قیمت، فیلم کوتاه و چند ثانیه‌ای را از محل کارخانه برای شما تدارک دیده‌ایم تا با دو نوع فرش سجاده اکریلیک و پلی استر آشنایی اولیه پیدا کنید؛ برای دیدن جدول قیمت‌ها بر روی لینک قرمزرنگ زیر کلیک کنید تا از وب سایت اصلی مشاهده کنید:

    لیست قیمت فرش سجاده

     

    3. نخ اکریلیک - بالاترین قیمت فرش سجاده ای

    بهترین نوع نخ که در بافت فرش‌های ماشینی به کار می‌رود به طور قطع نخ‌های اکریلیک هستند که بالاترین قیمت فرش سجاده را نیز شامل می‌شوند. نخ اکریلیک نیز جزو الیاف مصنوعی هستند که به خاطر برخی از شباهت‌های ظاهری که به پشم دارند، به آن‌ها پشم مصنوعی هم گفته می‌شود.

    بیش‌تر الیاف اکریلیک وارداتی هستند و به همین دلیل با قیمت ارز رابطه‌ای مستقیم دارند. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که این نوع الیاف دارند معمولا در بافت فرش‌های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه کاربرد دارند.

    بیشتر خریداران فرش سجاده‌ای مسجد به دنبال عمر بالا و دوام فرش هستند که تا سالیان سال نیاز به تعویض آن نباشد. پس اگر مسجد شما پاخور بالایی دارد، سجاده فرش کاشان با جنس نخ اکریلیک را انتخاب کنید.

    علیرغم اینکه فرش با جنس نخ اکریلیک گرانترین قیمت سجاده فرش مسجد را دارد اما عیب‌هایی هم دارد؛ در ادامه محاسن و معایب الیاف اکریلیک را می‌توانید ببینید؛

    معایب الیاف اکریلیک:

    1. پرزدهی اولیه
    2. آسیب پذیری در برابر رطوبت

    مهم‌ترین مزیت نخ اکریلیک نرمی و داشتن قابلیت ارتجاعی آن در بلند مدت است؛ ویژگی‌های خوب این نخ شامل موارد زیر می‌باشد:

    1. دارای نرمی خوب برای نمازگزاران 
    2. کوبیده نشدن (دارای قابلیت ارتجاعی) 
    3. پایداری بیش‌تر در برابر حرارت
    4. دارای عمر طولانی

    عوامل تاثیرگذار در قیمت سجاده فرش مسجدی

    شانه و تراکم در تعیین قیمت فرش سجاده ای

    شانه و تراکم در واقع گره‌هایی هستند که به راحتی از پشت فرش قابل مشاهده هستند. شانه و تراکم همان گره‌های نخ‌های تار و پود هستند که در طول و عرض فرش بافته می‌شوند و هر چقدر این گره‌ها بیش‌تر و بیش‌تر باشد، کیفیت فرش مسجدی بالاتر رفته و در نتیجه قیمت سجاده فرش نیز بالاتر می‌رود.

     

    به طور کلی 2 مورد (جنس الیاف به کار رفته) و (تعداد شانه – تراکم) مهم‌ترین عامل‌هایی هستند که لیست قیمت فرش سجاده ای مسجد را دستخوش تغییرات گسترده می‌کنند؛ اما در این بین، هزینه‌های دیگری هم هستند که قیمت نهایی را کمی بیش‌تر می‌کند و ممکن است آن‌ها را نادیده بگیرید:

    1. هزینه‌ی حمل

    فرش محرابی یا تشریفاتی بعد از بافت و تکمیل آن، باید از انبار کارخانه تا محل مسجد یا نمازخانه حمل شود که بسته به نحوه‌ی ارسال آن (دربست یا ارسال از طریق باربری) باید به قیمت سجاده فرش بیافزایید.

    توجه: برای متراژهای بالای 500 متر مربع، این هزینه به عهده‌ی شرکت سجاده فرش سبحان خواهد بود. 

    2. هزینه‌ی نصاب

    فرش‌های سجاده ای برای اینکه منظم و بدون هیچ گونه نقصی نصب شوند، حتما به نصابی حرفه‌ای نیاز خواهید داشت که برش‌ها و دوخت‌های مورد نیاز را در محل برای شما انجام دهد؛ حق الزحمه‌ی نصاب به ازای هر متر مربع محاسبه می‌گردد.

    توجه: برای متراژهای بالاتر از 200 متر مربع، هزینه‌ی نصاب به عهده‌ی شرکت فرش سبحان می‌باشد.

     

    تاثیر طرح در تعیین قیمت سجاده فرش مسجد

    شاید کسانی که اطلاعی از نحوه‌ی بافت فرش سجاده ندارند، به اشتباه تصور کنند که هر چه طرح های سجاده فرش مسجد ساده‌تر باشد ارزان‌تر و هر چه که طرح سجاده فرش نقش و نگار بیشتری داشته باشد گران‌تر است؛ به طور کلی باید بگوییم که چه طرح‌های شلوغ (پر نقش) و چه طرح‌های ساده، از نظر قیمتی کاملا یکسان هستند چرا که مقدار نخ مصرفی (چه نخ خاب و چه نخ تار و پود) به طور یکسان در بافت فرش به کار می‌روند.

    sorayakavir
    سه شنبه 1 تير 1400 - 16:13
    بازدید : 441

    شرکت سجاده فرش ثریا کویر یکی از بزرگترین تولیدی سجاده فرش در شهر فرش کاشان می باشد .
    شرکت سجاده باف ثریا کویر با تولید :
    •    سجاده فرش 400 شانه
    •    سجاده فرش 500 شانه
    •    سجاده فرش 700 شانه و طرح 700 شانه
     پیشتاز در تولید سجاده فرش و صادرات فرش سجاده ای عمل میکند .
    انواع طرح و نقشه فرش سجاده ای ثریا کویر:
    •    سجاده فرش محرابی
    •    فرش سجاده ای تشریفاتی
    •    فرش سجاده ای یکپارچه
    در ادامه بیشتر در مورد نحوه بافت سجاده فرش و تولیدی سجاده فرش ثریا کویر صحبت می کنیم.

     

     

     

     

     

    تولیدی سجاده فرش

     

     

     

    سجاده فرش :


    سجاده فرش ها ، بعنوان فرش های مخصوص مساجد تولید می شدند .
    اما امروزه در کنار مفروش کردن مساجد ، سایر کاربرد های دیگر نیز از سجاده فرش می شود مانند:
    •    بعنوان فرش حسینیه و مصلی ، بعنوان فرش نمازخانه
    •    بعنوان فرش راهرویی و راه پله ای
    •    بعنوان فرش هتلی و فرش مراسم تشریفات و فرش قرمز

    نحوه تولید سجاده فرش :


    سجاده فرش ها همانطور که از نام ان مشخص است یک سجاده از جنس فرش می باشد .
    در واقع دستگاه سجاده باف همان دستگاه فرش ماشینی می باشد .
    دستگاه بافنده فرش ماشینی در سایز سجاده فرش و در نقشه ی سجاده فرش تنظیم می شود .

    کاربرد سجاده فرش های مسجد :


    فرش سجاده ای در تولیدی سجاده فرش بصورت رل های مستطیلی بافت زده می شوند.
    بدین شکل که قد سجاده فرش ثابت و در پهنای متغیر بافت زده می شوند.
    لذا این رل ها براحتی می توانند گوشه گوشه ی مسجد را بطور کامل مفروش کنند.
    همچنین نقشه ی سجاده فرش ها طوری است که صف های نمازگزار مرتب می شود.
    و نیز نقشه سجاده فرش در جهت قبله مفروش می شود که جهت قبله براحتی از روی سجاده فرش مشخص می شود .

     


    ویژگی یک سجاده فرش با کیفیت:


    زمان خرید سجاده فرش ماشینی حتما باید کیفیت فرش سجاده ای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    همچنین باید بتوانید بعد از خرید فرش سجاده ای کیفیت سجاده فرش خود را بررسی کنید.
    چند عامل مهمی که در خرید سجاده فرش باید انتخاب کنید به شرح زیرا است:
    •    تشخیص نخ سجاده فرش
    •    تشخیص شانه و تراکم
    •    تشخیص رنگ بندی

    1) تشخیص نخ سجاده فرش:


    سجاده فرش بدلیل بافت ماشینی آن از الیاف مصنوعی در آن استفاده می شود.
    در حال حاضر بهترین الیاف مصنوعی در تولیدی سجاده فرش اختصاص به نخ اکرولیک هیت ست شده دارد.
    نخ اکرولیک هیت ست شده اصلا در بافت آن از پلاستیک و مواد نفتی استفاده نمی شود.
    لذا الیاف اکرولیک نباید بوی نفت و پلاستیک بدهد.
    همچنین الیاف اکرولیک باید شبیه به پنبه نرم و لطیف باشد.
    سجاده فرش با نخ اکرولیک را که لمس می کنید ، نباید نخ خاب سجاده فرش بهم بچسبد و گره بخورد.

    2) تشخیص شانه و تراکم سجاده فرش:


    زمانی که سجاده فرش 500 شانه با تراکم 2500 انتخاب می کنید باید بتوانید سجاده فرش را تشخیص دهید.
    سجاده فرش با شانه 500 یعنی در یک پهنای صد سانت از سجاده 500 گره داریم.
    ده سانت از عرض فرش سجاده ای را جدا کنید لذا در ده سانت از پهنای سجاده باید 50 گره داشته باشیم.
    سجاده فرش با تراکم 2500 یعنی در یک قد صد سانت از سجاده 2000 گره داریم.
    ده سانت از طول  فرش سجاده ای را جدا کنید لذا در ده سانت ازطول سجاده باید 200 0 گره داشته باشیم.

    3) تشخیص رنگ بندی سجاده فرش:


    تشخیص رنگ بندی فرش سجاده ای شامل دو مورد می شود:
    •    یکی اینکه چه تعداد نخ رنگی در بافت فرش سجاده ای بکار می رود.
    •    دوم اینکه چقدر نخ های رنگی در بافت سجاده فرش ثبات رنگ دارند.
    برای شمردن نخ های رنگی سجاده فرش یک نگاه دقیق به فرش مسجد بیندازید ، براحتی می توانید الیاف رنگی را بشمرید.
    همچنین برای ثبات نخ های رنگی یک پارچه سفید بردارید و محکم روی سجاده بکشید و  اگر پارچه رنگی نشد نشان دهنده ثبات رنگی بالای سجاده فرش است.

     

    بهترین کیفیت و بهترین شانه و تراکم در تولیدی سجاده فرش چیست :

    پیشنهاد شرکت جهت خرید اینترنتی فرش سجاده ای مساجد، فرش ماشینی 700 شانه با تراکم 2250 می باشد که با نخ اکرولیک بافته شده باشد.
     این نوع فرش جزو بهترین مارک و برند فرش جهت فرش مسجدی می باشد که عمر دوام و ماندگاری و همینطور زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد خصوصا اینکه طرح های خاص استفاده گردد.
     که با مشاوره با مدیریت فروش شرکت فرش ثریا کویر کاشان می توانید راهنمایی های لازم ا در این خصوص به صورت رایگان دریافت کنید.

     

    کیفیت سجاده فرش های محرابی و تشریفاتی :


    سجاده فرش های محرابی و تشریفاتی معمولا به صورت ۴۴۰ و ۵۰۰ و۷۰۰ شانه تولید می شوند
    و تراکم سجاده فرش ها نسبت به شانه هایی که دارند متفاوت است
    اما معمولا در شانه های ۵۰۰ شانه تراکم های ۱۰۰۰ و۲۱۰۰ معروف اند
    و در شانه های ۷۰۰ نیز تراکم های ۲۱۰۰ و ۲۲۵۰ و ۲۵۵۰ معروف ترند
    جنس نخ سجاده فرش ها تقریبا در هر شانه می تواند اخرین برگه برای تعیین قیمت و کیفیت فرش سجاده ای باشد
    هر چه جنس نخ فرش سجاده ای به صد در صد اکرولیک نزدیک تر باشد فرش ان کیفیت بالاتری خواهد داشت.
    اما امروزه سجاده فرش هایی با الیاف پلی استر و تک نخ و پلی استر ورژن نیز تولید می شوند که فروش بالایی دارند.
    جنس پود فرش های سجاده ای تا حد زیادی تعیین کننده ماندگاری سجاده است.
    معمولا پود سجاده فرش ها به صورت جوت و پنبه است .

     


    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر کاشان :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16 کاربرد سجاده فرش
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت ‌: 54750655‌-‌031

    sorayakavir
    دوشنبه 15 دی 1399 - 20:34
    بازدید : 411

    امروزه از سجاده فرش مصلی در مساجد و عبادتگاه ها استفاده می شود.
    معمولا در هر شهر و روستایی جهت اقامه نماز جمعه مکانی وجود دارد که آن را مصلی نماز جمعه یا به صورت کلی مصلی می نامند.
    ظاهر مصلی باید بسیار مذهبی بوده و فرهنگ اسلامی داشته باشد زیرا فعالیت اصلی که در مصلی انجام می شود، اقامه نماز جمعه است.
     از جمله مواردی که به مساجد و نمازجمعه ها رنگ و بوی اسلامی می بخشد و حال و هوای آن ها را معنوی می سازد, استفاده از فرش سجاده ای مصلی است.
    سجاده فرش های مصلی همان سجاده های مسجدی می باشند.
    برای خرید فرش های مصلی باید اطلاعات لازم درباره این سجاده فرش های مسجدی داشته باشیم.
    در این مقاله قصد داریم تا در مورد سجاده فرش های مسجدی مصلی اطلاعاتی را به شما عزیزان بدهیم.

     

     

     

    سجاده فرش مصلی

     

     

    فرش سجاده ای و فرش مسجدی چیست؟

     

    مفهوم فرش سجاده ای چیست؟ به فرشی که جهت پوشش دهی مساجد و اماکن مذهبی استفاده می شود فرش سجاده ای و یا فرش مسجدی می نامند.
    و به فرش هایی در نمازخانه ها و در محراب مساجد پهن می شود سجاده فرش مصلی نام دارد.
    فرش سجاده ای هم از جنس همان فرش است. منتهی فرش سجاده ای با فرش معمولی در نقش و نگار تفاوتی بایکدیگر دارند.
    فرش سجاده ای تولید شده در کارخانجات بافنده فرش سجاده می توانند دارای نقش های محراب و یا نقش بدون محراب باشند.
    این سجاده فرش ها هر کدام در مکان های مخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.


    طرح های سجاده فرش مصلی :

     

    همانطور که اطلاع دارین سجاده فرش ها هریک دارای طرح های متفاوتی می باشند.
    ودر مجموع طرح اصلی همه سجاده فرش های ماشینی؛ محرابی و تشریفاتی می باشد.
    سجاده فرش های مصلی که همان سجاده فرش های مسجدی می باشند هر کدام دارای طرح های محرابی و طرح های تشریفاتی می باشند.
    همان گونه که در بالا ذکر شد سجاده فرشی که طرح اصلی آن محراب باشد را محرابی و سجاده فرش که طرح گل و بوته در حاشیه خود دارد را سجاده تشریفاتی می نامند.
    فرش سجاده ای مصلی محرابی دارای طرح های ضیافت، رضوان، جنت، مناجات و ... می باشد.
    و فرش سجاده ای مصلی تشریفاتی دارای طرح های شمسه، ملورین، چیچک، افشان و ... است.


    عوامل تاثیرگذار بر قیمت سجاده فرش مصلی:

    سجاده فرش ها را بر اساس درجه بندی یک تا پنج و نیز بر اساس دست دوم و استوک و نیز بر اساس سجاده فرش دستباف یا ماشینی تقسیم بندی می کنند .
    همانطور که فرش ها بر اساس یک تا پنج درجه بندی می شوند. سجاده فرش ها هم به همین شکل درجه بندی می شوند و نیز قیمت بندی می شوند.


    سجاده فرش دستباف:

    سجاده فرش های دستباف حاصل دست مردم هستند و بنابراین مانند فرش های دستباف بدلیل ارزش بالای ان قیمت بالایی دارند و نیز تولید چند صد متری سجاده فرش بصورت دستباف ممکن نمی باشد.
    سجاده فرش دستباف بدلیل ارزش بالای ان بیشتر برای هدیه و جهیزیه عروس تهیه می شود.

     


    از بارزترین خصوصیات یک سجاده فرش ماشینی درجه یک میتوان به مواردی اشاره کرد :

    چون کامل و بدون عیب و نقص بودن اندازه نقشه ی آن ، یکسان بودن ارتفاع سطح قالی ، خوب بودن زیردست فرش ، عدم تکرار سیلندر ، عدم وجود تیغ خوردگی و بدون عیب و نقص بودن ریشه و زیگزاگ ها.
    وجود نداشتن مواردی مانند خاب سوختگی و پارگی نخ خاب سرتاسری ، پارگی تار ، وصله ، کسری خاب ، هرگونه پارگی و سوراخ ، رو زدگی آهار
    همچنین نخ خاب اضافی نیز درسجاده فرشهای ماشنی درجه یک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد که باید تک تک آنها را مورد بررسی قرار دهید.


    سایر ویژگیهایی که علاوه بر موارد گفته شده در یک فرش سجاده ای درجه یک باید وجود داشته باشد نیز عبارتند از :
    اختلاف طول سجاده فرش در مقایسه با استاندارد نهایتا در حد۵% ±
    وجود اختلاف ارتفاع خاب بین۱۰% ±
    عدم وجود قلاب خوردگی در پشت فرش مسجد
    مطابق بودن میزان آهار مصرفی در هر متر مربع قالی با استانداردهای تعریف شده
    رفو شدگی های کمتر از ۵ سانتیمتر که حتما غیر قابل رؤیت نیز باشند
    ارتفاع پرز در درجه بندی فرش مسجد ماشینی

     

    دانستنی های سجاده فرش مصلی محرابی و تشریفاتی :


    سجاده فرش های محرابی دقیقا طرح محراب مسجد را دارند که گل و بوته های فرش های ماشینی نیز در گوشه و کنار سجاده وجود دارد
    امروزه طرح های سجاده فرش های محرابی به طرح های مدرن از محراب مساجد تبدیل شده است.
    سجاده فرش های محرابی به صورت تکی با سایز ۱۲۵*۶۳ سانتی متر بافته می شوند .
    سجاده فرش های تشریفاتی بیشتر برای حسینه ها و نمازخانه ها استفاده می شود تا مساجد ,
    طرح سجاده فرش های تشریفاتی کارخانه ثریا کویر کاشان بیشتر به دو صورت طراحی می شود :
    ۱) طرح های هندسی موزون و متقارن برای سجاده فرش
    ۲) طرح های کناره ای از فرش های سنتی
    سجاده فرش های محرابی وتشریفاتی هر کدام به صورت رولی بافته می شوند
    که رول های آن ها دارای عرض مشخص ۱۲۵ سانتی متر می باشند .

    رنگ زمینه سجاده فرش ها :


    رنگ زمینه سجاده فرش ها امروزه بیشتر آبی فیروزه ای می باشند
    اما در گذشته بیشتر رنگ زمینه سبز عربستانی و یا سبز لجنی برای فرش های سجاده ای فروش داشتند.
    رنگ زمینه سجاده فرش ها تا حد زیادی بستگی به معماری مسجد دارد .
    امروزه سجاده فرش هایی با رنگ زمینه روناسی و زرشکی و فیلی و نسکافه ای نیز تولید می شوند
    حتی گاهی مساجد سجاده فرش های رنگ سرمه ای و کرم نیز استفاده می کنند.

    تنوع کیفیت سجاده فرش در کارخانه فرش سجاده فرش ثریا کویر کاشان :


    تنوع کیفیت در سجاده فرش های مسجدی در کارخانه فرش سجاده ثریا کویر کاشان با توجه به عوامل تعیین کننده کیفیت بررسی می شود :
    ۱) شانه سجاده فرش ها
    ۲) تراکم فرش های مسجد
    ۳) جنس نخ سجاده فرش ها
    ۴) جنس پود سجاده فرش ها
    در مورد هر کدام از این خصوصیات تعیین کننده سجاده فرش در ادامه توضیحاتی ارائه می دهیم .

     


    آدرس کارخانه‌ی سجاده فرش ثریای کویر:
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر: ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت‌: 54750655‌-‌031

    sorayakavir
    پنجشنبه 4 دی 1399 - 21:01
    بازدید : 429
    فروش اینترنتی فرش سجاده ای امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن دنیا , بسیار مرسوم شده است .
    در واقع بسیاری از افراد ترجیح می دهند اگر می خواهند کالایی بخرند آن را به صورت اینترنتی خرید کنند.
    فرش مسجد نیز از این قاعده مستثنی نشده است اما این که خرید اینترنتی در مورد فرش سجاده ای چگونه است ؟
    قبل از خرید فرش سجاده ای باید چه اطلاعات مهمی داشته باشیم ؟
    قیمت فرش مسجدی به چه صورت است ؟
    چگونه فروشگاه های برتر فروش اینترنتی سجاده فرش های ماشینی را پیدا کنیم ؟
    بهترین کیفیت از سجاده فرش ماشینی که می توانیم خریداری کنیم کدام است ؟
    مواردی است که باید در خرید فرش سجاده ای به آن توجه کنیم .
    در این نوشته گروه تحلیلی شرکت فرش ثریا کویر کاشان قصد دارد اطلاعاتی درباره ی انواع فرش مسجد و خرید آن در اختیار شما عزیزان قرار دهد.
     
     
     
     
     
     
    فروش اینترنتی فرش سجاده ای
     
     
     
     
    فرش سجاده ای :
     
    فرش های سجاده ای امروزه تقریبا در تمامی مساجد و حسینیه ها و مصلی ها دیده می شوند
    اما ممکن است شکلی که این گونه سجاده فرش ها دیده می شوند با یکدیگر تفاوت داشته باشند
    فرش های سجاده ای با نام های دیگری نیز در میان خریداران فرش مسجد و تولیدکنندگان فرش سجاده ای بیان می شوند
    فرش مسجد , فرش مصلی , فرش محرابی , فرش نمازخانه , فرش حسینیه , کناره فرش مسجدی , نام های فرش سجاده ای می باشند .
    فرش های سجاده ای در بافت های ماشینی و دستبافت هر دو تولید می شوند
    اما سجاده فرش های ماشینی با توجه به قیمت مناسب تری که دارند
    و همچنین به دلیل ان که زمان آماده شدن آن ها زودتر است توجه بیشتری به آن ها می شود.
     
     
    فرش های سجاده ای دستبافت :
     
    شاید اگر از برخی تولید کنندگان فرش ماشینی بپرسیم که آیا فرش های سجاده ای دستبافت نیز وجود دارد.
    به صراحت جواب بدهند که چنین چیزی وجود ندارد.
    اما مسجد های بزرگی در جهان همچون مسجد ابوظبی , یا مسجد سلطان قابوس فرش های سجاده ای دستبافت دارند.
    فرش های سجاده ای دستبافت معمولا به دو صورت بافته می شوند.
    اولا می توانند به صورت چندین فرش ۱۲ و یا ۲۴ متری دستبافت باشند که بافته شده و در کنار هم قرار می گیرند.
    از طرف دیگر می توانند طرحی خاص داشته باشند طوری که تمام تکه های فرش های دستبافت یک فرش را ایجاد کند.
    در مساجدی که برای مکان های تاریخی و بزرگ کشورهای همسایه از فرش های سجاده ای دستبافت استفاده شده است.
    بیشتر فرش های سجاده ای نوع دوم استفاده شده که حدودا چندین سال نیز زمان برای بافت و طراحی آنان نیاز است .
     
     
     
    فروش اینترنتی فرش سجاده ای مسجد :  
     
    یکی از بهترین روش های تهیه فرش محرابی برای مساجد و حسینیه ها خرید اینترنتی فرش سجاده ای است.
     دلیل این امر هم مزایای زیادی است که در این روش برای خریداران وجود دارد. 
    اولا اینکه تمامی کارخانه فرش سجاده ای موجود در کاشان سایت فروش اینترنتی فرش سجاده ای دارند و لذا از این طریق به راحتی می توانند با شرکت های بافنده ارتباط گرفته و قیمت فرش سجاده ای درب کارخانه را دریافت کنند. 
    دوما در کارخانه فرش سجاده ای تعداد طرح ها زیاد بوده و چند دستگاه های بافندگی وجود دارد که این امکان را به خریدار می دهد تا فرش نمازخانه را با توجه به بودجه تعیین شده هیئت امنا در یک کیفیت و قیمت مشخص خریداری کند.
     از سوی دیگر اکثر شرکت های فروش اینترنتی فرش سجاده ای برای متراژ های بالای سجاده فرش نمازی ارسال رایگان دارند و این امر باعث می شود هزینه ها برای این عزیزان تا حد امکان کاهش یابد.
     
     
     
     
    انواع فرش مسجدی کاشان :
     
    فرش مسجدی انواع مختلف دارد که دسته بندی آن براساس شانه و تراکم و جنس الیاف به کار رفته در فرش می باشد، همچنین نوع دستگاه بافندگی نیز در کیفیت و دوام فرش مسجدی و قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. 
    لذا با توجه به انواع موجود از این محصول و قیمت های هر کدام می توانید محصول مناسب با محیط مسجدی که می خواهید فرش نمایید را انتخاب کنید.
    فرش های مسجدی کاشان به دو دسته فرش های محرابی و فرش های تشریفاتی و بدون محراب تقسیم می شوند هر یک از این محصولات ماشینی در مکان های خاصی استفاده می شوند.
     
     
    فرش سجاده ای 700 شانه کاشان :
     
    در فروش اینترنتی فرش سجاده ای فرش محرابی 700 شانه در واقع جزء بهترین نوع فرش مسجدی به شمار می رود.
     که مساجد و حسینیه های بزرگ عمدتا آن را برای مفروش کردن فضای مورد نظرشان انتخاب می کنند تا خیالشان از جهت جنس خوب و دوام بالای فرش مسجدی راحت باشد.
     این فرش دارای الیاف اکریلیک هیت ست شده با دوام و مرغوب در بافتش می باشد که موجب شده نرمی و پاخور خوبی داشته باشد و در عین حال دوام بالایی نیز داشته باشد.
     نمونه های زیادی از فرش سجاده ای 700 شانه کاشان در گالری سایت ثریا کویر کاشان ارائه نموده ایم که می توانید مشاهده نموده و برای انتخاب و سفارش از این نقشه ها استفاده نمایید.
     نکته جالب توجه در مورد این محصول این است که در انتخاب طرح و نقشه برای خریداران محدودیتی وجود نداشته و طرح های سفارشی و خاص که تا کنون برای کسی بافته نشده نیز امکان بافت به صورت سفارشی برای مساجد و حسینیه ها وجود دارد.
     
     
     
    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر کاشان :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16 کاربرد سجاده فرش
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت ‌: 54750655‌-‌031
     
    sorayakavir
    پنجشنبه 27 آذر 1399 - 17:05
    بازدید : 438

    فرش سجاده ای مسجد همان فرشی است که در مساجد جهت نظم بخشیدن هر چه بیشتر مسجد استفاده می گردد.
    اسفاده از سجاده فرش به جای فرش ماشینی در مساجد چیزی حدود ۲۰ سال است که باب شده است.
    قبل تر ها مفروشه مساجد بیشتر فرش های ماشینی و همچنین موکت بودند.
    اما رفته رفته فرش های سجاده ای جای انواع فرش ماشینی و موکت را در مساجد گرفتند.
    به صورتی که امروزه کمتر مسجدی است که در ان انواع فرش سجاده ای مشاهده نشود.
    البته تاریخچه سجاده به ۲۰ سال گذشته بر نمی گردد.
    بلکه از اواخر قرن ۱۷ میلادی , ایرانیان و به خصوص ایلاتی های غیور کشور ما شروع به تولید سجاده با پوست حیوانات کردند.
    اوایل همان سجاده ها نقشی از حیوانات روی خود داشت اما رفته رفته به جای نقش حیوانات , گل وبوته ها جای آن ها را گرفته اند.

     

     

    فرش سجاده ای مسجد

     

     

     

    انواع فرش سجاده ای مسجد :


    فرش های سجاده ای که برای مساجد استفاده می گردند تنوع و گستردگی چنان زیادی ندارند.
    اگر بخواهیم آن ها را دسته بندی کنیم به چند دسته کلی می رسیم.


    سجاده فرش محرابی:


    بهترین و زیباترین و منسجم کننده ترین سجاده فرش ها همان سجاده هایی هستند که به صورت محرابی تهیه می شوند.
    زیرا که این سجاده فرش ها اگر چه برای مساجد به صورت رولی بافته می شوند.
    اما هر محراب سجاده ای آن تنها مخصوص یک نفر است.
    و زیبایی و انسجام مسجد نیز با استفاده از آن ها بیشتر می گردد.
    فرش های سجاده ای محرابی در ابتدا شاید تنها شامل یک طرح بودند.
    و بیشتر در رنگبندی سبز به فروش می رسیدند.
    اما امروزه تنوع طرح و رنگ در انواع فرش سجاده ای محرابی بیداد می کند.
    قبل تر ها در شرکت های تولیدی فرش سجاده ای , همواره سجاده فرش های محرابی موجود بودند
    اما امروزه چون تنوع سلیقه و طرح و رنگ ها زیاد شده است سجاده فرش ها تنها به سفارش بافته می شوند.


    سجاده فرش تشریفاتی :


    سجاده فرش های تشریفاتی نیز به صورت رولی بافته می شوند و حاشیه ای نیز برای قرار دادن مهر دارند.
    اما جایگاه و محراب مشخصی برای قرار گرفتن هر شخص ندارند.
    سجاده فرش های تشریفاتی در اصل به صورت رول هایی با عرض ۱٫۲۵ بافته می شوند.
    و می توان گفت شباهت آن ها با سجاده فرش های محرابی تنها در عرض آن هاست که برابر با طول هر صف مسجد است.
    اما این گونه از فرش سجاده ای مسجد در طرح های خاصی به تولید می رسند.
    بیشتر طرح های فرش سجاده ای تشریفاتی را الگو های منظم تشکیل میدهد.
    طرح هایی مانند سجاده فرش تشریفاتی شمسه جز کارهای پرفروش سجاده تشریفاتی است.
    اما برخی طرح های روز فرش ماشینی نیز به صورت طرح تشریفاتی به تولید می رسند.
    سجاده فرش های تشریفاتی بیشتر در میان اهل سنت استفاده می گردند.


    رول های سجاده ای عرض سه متر :


    نمونه ای دیگر از فرش سجاده ای مسجد که در مکان های مذهبی استفاده می شوند رول های سجاده ای محسوب هستند.
    برخی مساجد طرح های فرش ماشینی را به صورت رولی و کناره ای در عرض سه متر مربع بافت می کنند.
    قیمت این گونه از فرش های ماشینی که در مسجد استفاده می شود نسبت به سجاده فرش های محرابی و تشریفاتی کمی کمتر است.
    اما سنگینی رول های ان ها کار شست و شوی این گونه از سجاده فرش ها را سخت تر می کند.
    این رول های سجاده ای فرق زیادی با فرش ماشینی که در مسجد پهن شود ندارد.
    حتی می توان گفت که انسجام و یکپارچگی مسجد را نیز در حین فرآیند نماز به همراه ندارد .


    فرش های سجاده ای یکپارچه :


    فرش های سجاده ای یکپارچه و یا سجاده فرش های بزرگپارچه بیشتر از ان که به جای فرش مسجدی استفاده شوند.
    به عنوان نوعی کف پوش برای زیبایی مسجد های قدیمی با سقف های حالت قبه دار و گبه ای استفاده می گردند.
    این گونه از فرش ها به صورت پازلی بافته می شوند طوری که تنها یک حاشیه آن هم در دور تا دور مسجد داشته باشند.
    قیمت این گونه از سجاده فرش ها نسبت به انواع فرش محرابی و تشریفاتی بسیار بیشتر است.
    زیرا که در هر متر مربع آن ها هزینه ی طراحی مخصوص مسجد نیز محاسبه می گردد.

     

    قیمت فرش سجاده ای مسجد :


    قیمت انواع فرش سجاده ای محرابی و فرش سجاده ای تشریفاتی شرکت فرش ثریا کویر کاشان در بخش لیست قیمت فرش سجاده ای آورده شده است.
    قیمت فرش سجاده ای محرابی و فرش سجاده ای تشریفاتی نسبت به فرش های معمولی در هر متر مربع کمی بیشتر است.
    زیرا که این فرش های سجاده ای در عرض دو ونیم متر از فرش ماشینی بافته می شوند.
    در حالی که عرض واقعی دستگاههای فرش بافندگی چیزی حدود ۳ متر است.
    با این وجود در حدود ۵۰ سانتی متر از عرض دستگاه به بافت پرتی و یا همان برزنت می پردازد.
    همین عامل باعث افزایش قیمت فرش های سجاده ای نسبت به فرش های ماشینی می گردد.


    بهترین کیفیت از فرش ماشینی سجاده ای کاشان :


    بهترین کیفیت از فرش ماشینی سجاده ای کاشان که بیشتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
    سجاده فرش های ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ بافت واندویل یا همان دستگاه های hcp است.
    الیاف سجاده فرشی که خریداری می کنید سعی کنید صد در صد اکرولیک باشد.
    علاوه بر این الیافی که در آن در بافت ۷۰۰ شانه مورد استفاده قرار می گیرد.
    با نمره نخ ۱۸ و ۲۱ باشد . و پود فرش ماشینی نیز جوت و پنبه باشد.
    هر چه میزان پود فرش ماشینی بیشتر پنبه باشد پشت فرش سجاده ای تمیز تر و صاف تر خواهد بود.
    اگر الیاف فرش سجاده ای نیز الیاف بایر آلمان و یا همان نخ های زمرد مشهد باشند فرش سجاده ای کیفیت بهتری خواهد داشت.


    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر کاشان :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16 کاربرد سجاده فرش
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت ‌: 54750655‌-‌031

     

     

     

     

    sorayakavir
    پنجشنبه 6 آذر 1399 - 21:51
    بازدید : 434

    امروزه برای خرید سجاده فرش های مسجدی کاشان مهم ترین عامل ، لیست قیمت فرش سجاده ای می باشد.
    مهم ترین مشتریان سجاده فرش ایرانی، مساجد ، حسینیه ها و نمازخانه مدارس و اداره ها هستند. 
     به دلیل بودجه ی کم مساجد و مدارس  برای خرید فرش نمازخانه، بیشتر آنها به دنبال فرش سجاده قیمت مناسب می گردند.
    در زمینه ی فروش فرش مسجد و نمازخانه، قیمت سجاده فرش و فرش تشریفات با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
    به دلیل نوسانات ارز و وابستگی قیمت نخ به ارز، تعیین قیمت دقیق فرش سجاده ای با مشکل مواجه شده است. 
    زیرا تولید کنندگان فرش مخصوص مسجد و نمازخانه نمی ‌توانند قیمت دقیقی را برای آن  تعیین کنند. 
    بنابراین در این مقاله می خواهیم به سایر عوامل تاثیر گذار در قیمت سجاده فرش بپردازیم تا بتوانید انتخابی درست تر داشته باشید.

     

     

    لیست قیمت فرش سجاده ای

     

     

    عوامل موثر در قیمت سجاده فرش :

    عواملی که در لیست قیمت فرش سجاده ای تاثیر گذار هستند و لازم است موقع خرید سجاده فرش به آن توجه کنیم عبارتند از:

     تعداد شانه
     تعداد تراکم
     جنس نخ
    وزن فرش سجاده ای
    عرض فرش تشریفات
    کیفیت آهار فرش مخصوص مسجد

     

    شانه سجاده فرش :

    به تعداد گره های موجود در هر متر مربع از عرض سجاده فرش و فرش ماشینی شانه فرش گفته می شود.
    مثلا در یک متر مربع عرضی سجاده فرش ۷۰۰ شانه باید ۷۰۰ گره وجود داشته باشد .
    معمولا هر چه شانه فرش های ماشینی بالاتر باشد فرش ظرافت بیشتری پیدا کرده و کیفیت آن مناسب تر می شود.
    در میان سجاده فرش ها کمتر مسجدی به سراغ سجاده فرش های ۱۰۰۰ شانه و کیفیت بالاتر می رود.
    به همین دلیل سجاده فرش های ۷۰۰ شانه کیفیت بهتری نسبت به سجاده فرش های ۵۰۰ شانه دارند.
    هر چه شانه سجاده فرش بالاتر برود, درشرایطی که بقیه عوامل تاثیر گذار در قیمت سجاده فرش ثابت باشد قیمت فرش سجاده ای بیشتر می شود.


    تراکم سجاده فرش :

    به تعداد گره های موجود در هر متر ازطول سجاده فرش و فرش ماشینی وجود دارد تراکم فرش گفته می شود.
    مثلا در یک متر مربع طولی سجاده فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ باید تعداد ۸۵۰ گره وجود داشته باشد .
    تراکم را در سه متر مربع معمولا بیان می کنند مثلا می گویند فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰٫
    در اصل تراکم ۳۰۰۰ بوده فرش و سجاده فرش بدین معناست که در یک متراز طول ان ۱۰۰۰ ریشه است.
    تراکم برای هر کدام از شانه ها به صورت یک عدد نیست مثلا تراکم ها در سجاده فرش های ۷۰۰ شانه می توانند متفاوت باشد.
    سجاده فرش های ۷۰۰ شانه به صورت متداول دارای تراکم های ۲۱۰۰ , ۲۲۵۰ , ۲۴۰۰ , ۲۵۵۰ , ۳۰۰۰ می باشند.
    هر چه تراکم فرش های سجاده ای در شانه مشخص بالاتر رود , قیمت فرش سجاده ای بیشتر می شود.


    جنس نخ فرش سجاده ای :

    جنس نخ سجاده فرش می تواند صد در صد اکرلیک, صد در صد پلی استر , یا تک نخ اکرلیک و یا bcf باشد .
    جنس نخ و الیاف فرش سجاده ای از عوامل بسیار مهم در لیست قیمت فرش سجاده ای می باشد.
    به صورتی که بهترین کیفیت از انواع الیاف فرش سجاده ای الیاف صد در صد اکرولیک است.
    این الیاف ماندگاری فرش ماشینی را نسبت به الیاف دیگر بیشترکرده علاوه بر این که سجاده فرش هایی که با الیاف اکرولیک بافته می شوند زیبایی و ظرافت بیشتری دارند.
    در مقابل الیاف صد در صد اکرولیک الیاف پلی استر و پلی استر ورژن وجود دارد .
    سجاده فرش های بافته شده با این الیاف نرمی و ظرافت سجاده فرش های اکرولیک را ندارند و ماندگاری کمتری دارند.
    سجاده فرش هایی که با الیاف bcf بافته می شوند کلا دوام و ماندگاری نداشته و برای مساجد مناسب نیستند .

     

    انواع فرش سجاده ای مسجدی :

    همانطور که گفته شده فرش مسجدی بر اساس شانه و تراکم و جنس نخ الیافی که در بافت خاب آن مصرف شده باشد تقسیم بندی شده و قیمت گذاری می شود.
     در زیر انواع مختلف سجاده فرش طرح محرابی را که در کاشان تولید می شود را بیان نموده ایم:
    فرش سجاده ای 440 شانه تراکم 800 جنس نخ خاب BCF
    فرش سجاده ای 440 شانه تراکم 800 پلی استر
    فرش محرابی 500 شانه تراکم 1000 پلی استر
    فرش محرابی 500 شانه تراکم هزار اکرولیک
    فرش سجاده ای طرح محرابی طرح 700 شانه تراکم 2100 اکرولیک
    فرش محرابی نمازخانه 700 شانه تراکم 2550 اکرولیک
     در لیست قیمت فرش سجاده ای ثریا کویر کاشان سجاده فرش های بافته شده از الیاف اکرولیک نسبت به دیگر سجاده فرش های ماشینی قیمت پایین تری دارند.

     

     

    سفارش فرش مسجدی از کارخانه فرش:

    برای تهیه فرش سجاده ای کاشان و آگاهی از لیست قیمت فرش سجاده ای می توانید با شماره های ارائه شده در سایت فرش ثریا کویر کاشان تماس گرفته و جزییات سفارش خود را به کارشناسان توضیح دهید. 
    با توجه به کروکی مسجد یا نمازخانه مورد نظر شما، متراژ کلی سجاده فرش مسجدی برای شما تعیین شده و سفارش شما به صورت پیش فاکتور برایتان ارسال می گردد و پس از تایید آن از سوی شما، سفارش فرش سجاده ای برایتان ثبت شده و بافت آن آغاز می شود.
     با توجه به حجم سفارشات معمولا بین یک هفته تا 15 روز زمان برای آماده شدن فرش محرابی لازم است که در برخی موارد به علت موجود بودن طرح مورد نظر خریداران در انبار بسیار سریعتر نیز تحویل سفارشات انجام می شود همچنین برای سفارشات بالای 500 متر نصب رایگان برای خریداران داخل کشور نیز وجود دارد.

     

     

    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر کاشان :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16 کاربرد سجاده فرش
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت ‌: 54750655‌-‌031

    sorayakavir
    سه شنبه 27 آبان 1399 - 3:18
    بازدید : 404

    شرکت سجاده فرش ثریا کویر یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان فرش سجاده ای در کاشان می باشد.
    این شرکت که در زمینه ی تولید انواع سجاده فرش محرابی و سجاده فرش تشریفاتی فعالیت دارد .
    در شرکت های تولیدی سجاده فرش سجاده فرش های ماشینی با طرح های مختلفی تولید می شوند .
    در شهرستان کاشان بیش از 800 واحد تولیدی فرش ماشینی و سجاده فرش ماشینی وجود دارد .
    سجاده فرش های ماشینی با کیفیت های متنوعی در شرکت های سجاده باف بافت و تولید می شوند .
    به همین دلیل انتخاب یک سجاده فرش و فرش سجاده ای خوب و با کیفیت کار ساده ای نیست .
    یکی از راه های تشخیص کیفیت سجاده فرش ؛ مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط آن شرکت می باشد .
    هرچه نمونه کارهای یک شرکت بیشتر و برتر باشد آن شرکت دارای کیفیت و رضایت بیشتر خریداران است .

     

     

     

    شرکت سجاده فرش

     

     


    کاشان در مقایسه با شرکت های فرش ماشینی بسیار اندک است.
    شاید از میان حدود ۱۷۰۰ واحد تولیدی فرش ماشینی که در کاشان وجود دارد
    تنها ۴۰ واحد تولید کننده واقعی سجاده فرش در کاشان وجود داشته باشد
    اما می خواهیم بدانیم که شرکت های سجاده فرش در کاشان عمدتا چه تولیداتی دارند
    و فروش محصولات شرکت های فرش سجاده ای به چه صورت است ؟
    آیا تمامی شرکت های تولید کننده سجاده فرش , فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات سجاده فرش خود دارند ؟
    در میان فروشگاههای اینترنتی فرش سجاده ای که در اینترنت می باشند به کدامیک از فروشگاهها می توان اعتماد کرد؟

     

    شرکت سجاده فرش :

    شرکت های سجاده فرش بیشتر فقط در زمینه ی تولید انواع سجاده فرش مسجدی و رول های سجاده ای فعالیت می کنند
    و همواره در میان شرکت های دیگر به عنوان شرکت سجاده باف معروف شده اند
    به عنوان مثال شرکت سجاده باف ثریا کویر یکی از شرکت های تولید کننده فرش سجاده ای می باشد
    که عمده فعالیت آن روی تولید انواع فرش مسجد مخصوص نمازخانه ها و حسینیه ها در سراسر کشور می باشد.
    تولید سجاده فرش فرایندی است که شاید کمی نسبت به تولید فرش ماشینی نیاز به تخصص داشته باشد
    به همین دلیل تمامی شرکت های تولید کننده فرش ماشینی نمی توانند سجاده فرش تولید کنند

     

    تولید سجاده فرش :

    تولید سجاده فرش عمدتا با دستگاههای ۴۴۰ , ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه صورت می گیرد
    که در این میان دستگاههای ۵۰۰ شانه تکسیما نیز جایگاه ویژه ای برای تولید انواع سجاده فرش در شرکت های فرش ماشینی باز کرده اند.
    سجاده فرش های ۵۰۰ شانه تکسیما به سجاده فرش طرح ۷۰۰ شانه معروفند.
    اما بیشتر شرکت هایی که خود تولید کننده فرش سجاده ای می باشند بیشتر دستگاههای ۴۴۰ و ۵۰۰ شانه دارند.
    زیرا که فروش فرش سجاده ای به صورت فصلی می باشد مثلا در ماههای رمضان , محرم و صفر فروش سجاده فرش به اوج خود می رسد.
    و از انجا که تولیدات دستگاههای ۴۴۰ و ۵۰۰ شانه کمتر است اگر تنها به تولید سجاده فرش 
    بپردازند مشکلی برای شرکت بوجود نمی اورند .
    مثلا تولید فرش سجاده ای برای یک دستگاه تکسیما ۵۰۰ شانه در ماه چیزی حدود ۳۰۰۰ متر مربع سجاده فرش است.

     

    تولید سجاده فرش ۷۰۰ شانه :

    دستگاههای ۷۰۰ شانه همان گونه که قبلا نیز گفته شد به ۴ دسته تبدیل می شوند.
    دستگاههای ۷۰۰ شانه تکسیما که تولیدی به میزان ۳۰۰۰ متر مربع فرش سجاده ای و فرش ماشینی در ماه بیشتر ندارند.
    اما دستگاههای ۷۰۰ شانه شونهر و واندویل چیزی حدود ۱۱ هزار متر مربع در ماه فرش ماشینی تولید می کنند.
    که این تولید فرش ماشینی در ماه اگر تنها برای تولید سجاده فرشی قرار داده شود.
    که فروش ان فصلی است ضرر و زیان زیادی را به شرکت وارد می کند.
    به همین دلیل سجاده فرش های ۷۰۰ شانه عمدتا به وسیله ی دستگاههای فرش ماشینی تولید می شوند
    این دستگاهها در بیشتر ماه های سال به تولید فرش ماشینی ۷۰۰ شانه می پردازند.
    و فقط در صورت سفارش فرش سجاده ای , تولید سجاده فرش دارند.
    به همین دلیل تولید کننده واقعی و به تمام معنا برای فرش سجاده ای۷۰۰ شانه نداریم .

     

    ضمانت نامه خرید محصولات ماشینی کاشان:
     

    استفاده از مواد اولیه با کیفیت نظیر استفاده از بهترین الیاف در سجاده فرش های ماشینی و همچنین 
     ارائه دادن ضمانت نامه کیفیت به همراه فرش سجاده ای باعث برتری شرکت سجاده فرش ثریا کویر کاشان شده است.
    شرکت سجاده فرش برای تولید انواع سجاده فرش های تولیدی خود ضمانت نامه در نظر می گیرد.
    این شرکت مواردی مثل عدم خراب زیگزاگ، مشخصات محصول مشتمل بر ثبات رنگ که پس از 
    شستشویاستاندارد رنگ آن تغییر نکند، عدم پارگی بعد از تحویل کالا، عدم شکستگی یا کج بودن فرش را تضمین می کند.
    به طوری که، هر مشکل مربوط به سجاده فرش که در ضمانت نامه باشد، تا 5 سال مشمول ضمانت این شرکت می باشد.
    البته لازم است بدانید درمواردی مانند عیوب ناشی از حوادث غیرمترقبه (سیل، آتش، زلزله و..)، صدمه بر
    محصول توسط مشتری، استفاده از انواع مواد شوینده شیمیایی برای شستشو ضمانت نامه فاقد اعتبار می باشد.

     

     

    فروشگاه اینترنتی فرش سجاده ای ثریا کویر :

    فروشگاه اینترنتی فرش سجاده ای ثریا کویر کاشان در سایت سجاده فرش ثریا واقع است.
    وشامل محصولات فرش سجاده ای محرابی و تشریفاتی می باشد.
    این سایت که در اصل وابسته به شرکت سجاده فرش ثریا کویر کاشان می باشد.
    پشتیبان های فروش فروشگاه اینترنتی فرش سجاده ای ثریا کویر کاشان در تمامی ساعات روز امادگی پاسخ دهی به خریداران فرش سجاده ای را دارند.
    برای دانستن قیمت نهایی و تخفیفی سجاده فرش های فروشگاه اینترنتی فرش سجاده ای ثریا کویر 
    حتما پیشنهاد می شودکه با مشاوران فروش فرش سجاده ای ثریا کویر کاشان در ارتباط باشید.

     


    آدرس کارخانه‌ی سجاده فرش ثریای کویر:
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر: ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت‌: 54750655‌-‌031

    sorayakavir
    دوشنبه 19 آبان 1399 - 19:41
    بازدید : 405

    سجاده مسجد یکی از مهم ترین نیاز های هر مسجد می باشد.
    که نه تنها در مساجد بلکه در حسینیه ها و اماکن مذهبی دیگرنیز همچون مصلی ها نیز کاربرد دارد.
    اما انواع سجاده هایی که برای مسجد ها استفاده می شود با هم تفاوت دارد
    شاید بهتر باشد به جای کلمه سجاده مسجدی از واژه ای مانند انواع کف پوش های مسجدی استفاده کنیم.
    زیرا که اگر بخواهیم برای سجاده از واژه ی فرش سجاده ای استفاده کنیم ممکن است برخی مساجد 
    نتوانند انواع فرش های سجاده ای با قیمت بالا را برای مفروش کردن مسجد خود استفاده کنند
    و بخواهند از فرش های ارزان قیمت تری مانند گلیم فرش ها یا موکت برای مفروش کردن مسجد خود استفاده کنند.
    در این نوشته قصد داریم در مورد انواع فرش های سجاده ای در کیفیت های مختلف برای مفروش کردن مساجد و حسینیه ها حرف بزنیم .

     

    سجاده مسجد

     

     

    سجاده مسجد :


    همان گونه که گفتیم ممکن است فرش هایی که برای مساجد استفاده می شوند اصلا حالت سجاده ای نداشته باشند
    خرید سجاده برای مساجد تا حد زیادی به بودجه ای بستگی دارد که مساجد قصد دارند برای نمازخانه و حسینیه خود خرج کنند
    گاهی برخی مساجد بودجه ی کمی دارند و ترجیح می دهند که در مسجد خود از موکت و یا گلیم فرش استفاده کنند
    برخی بودجه ی خود را صرف خرید سجاده فرش برای مسجد می کنند
    برخی دیگر فرش مسجد با کیفیت بالا خریداری می کنند
    اما گاهی بعضی نمی توانند و فرش مسجد با کیفیت پایین تر را خریداری می کنند
    انواع سجاده های مسجدی عبارتند از :
    ۱) گلیم فرش سجاده ای
    ۲) موکت سجاده ای
    ۳) فرش سجاده ای
    ۴) فرش های سنتی

     

    گلیم فرش سجاده ای :


    گلیم فرش های ماشینی یکی از ارزان ترین مفروشات سجاده مسجد برای مساجد و حسینیه ها محسوب می شوند
    همان گونه که می دانید گلیم فرش ها به فرش های بدون پرز گفته می شود که جهت زیرانداز استفاده می شوند
    گلیم فرش ها عمدتا با دستگاه های فرش های ماشینی ۳۲۰ شانه بافته می شوند
    بیشتر گلیم فرش ها نیز تراکم ۶۲۰ دارند .
    امروزه گلیم فرش هایی با طرح های محرابی نیز مخصوص مساجد طراحی شده اند.
    اما اگر بخواهیم در حالت کلی از گلیم فرش ها به عنوان فرش مسجد استفاده کنیم
    باید آن ها را به صورت رولی خریداری کنیم که رول های آن ها یا عرض ۱۲۵ سانتی متر داشته باشند
    و یا اینکه عرض گلیم فرش ها ۱۲۰ و ۱۳۰ سانتی متر باشند.
    گلیم فرش ها عمدتابا رنگ های زمینه ای قهوه ای و سرمه ای و نسکافه ای تولید می شوند .

    قیمت گلیم فرش ها :


    گلیم فرش ها در میان محصولات دستگاه های فرش ماشینی عمدتا قیمت کمتری دارند.
    قیمت گلیم فرش ها به عواملی از جمله شانه وتراکم گلیم فرش و وزن هر متر از گلیم بستگی دارند
    اما امروزه قیمت گلیم فرش ها حدودا از متر مربعی ۴۵ هزار تومان تا ۶۵ هزار تومان متنوع است.
    متناسب ترین و معمولی ترین نوعی از گلیم فرش که می توانید برای مساجد خریداری کنید.
    گلیم فرش های ۳۲۰ شانه تراکم ۶۲۰ بوده که دارای ۵ رنگ باشد و وزن هر متر از آن برابر ۱۱۵۰ گرم باشد.
    اگر رنگ زمینه ی گلیم فرش ها تیره تر باشد قیمت آن ها کمی بیشتر خواهد بود.


    موکت سجاده ای :


    یکی دیگر از انواع مفروشات برای مساجد و حسینیه ها استفاده از موکت می باشد
    موکت ها به صورت های مختلفی بافت می شوند و برای خود دنیایی دارند.
    قیمت موکت ها در حالت معمولی که در بیشتر مساجد استفاده می شود از قیمت انواع فرش های مسجدی کمتر است.
    موکت ها امروزه حتی در طرح های تشریفاتی و محرابی نیز برای استفاده در مساجد و حسینیه ها تولید می شود.
    موکت ها نیز مانند گلیم فرش ها تقریبا مفروشه ای بدون پرز می باشند.
    که کمی سفت و سخت هستند و نمازگزاردن روی آن کمی سخت است.

    فرش سجاده ای:


    فرش سجاده ای به مفروشه ای به سجاده نمازی گفته می شود که توسط دستگاه های تولید فرش ماشینی تولید می شوند.
    اما سجاده فرش ها در مقابل موکت ها و گلیم ها فرش ها دارای پرز می باشند.
    و در واقع ارتفاع خاب آن ها از حدود ۶ میل تا ۱۳ میل متفاوت است.
    این ارتفاع خاب تا حد زیادی به شانه و تراکم فرش سجاده ای و نوع دستگاه بافت آن بستگی دارد
    انواع فرش های سجاده ای که برای مساجد و حسینیه ها استفاده می شوند به دو دسته عمده تقسیم می شوند :
    ۱) سجاده فرش های محرابی
    ۲) سجاده فرش های تشریفاتی
    سجاده فرش های محرابی در واقع شکل اصلی آن ها از محراب مساجد و حسینیه ها گرفته شده است
    اما سجاده فرش های تشریفاتی تقریبا شبیه به کناره های فرش ماشینی هستند.


    ابعاد سجاده مسجدی ماشینی :


    هر سجاده فرش محرابی برای یک شخص دارای اندازه خاص و مشخصی می باشد
    به طوری که ابعاد استاندارد سجاده فرش محرابی برای هر نفر برابر ۶۳*۱۲۵ می باشد
    ۶۳ سانتی متر قسمت طول سجاده فرش بوده و در طول مسجد پهن می شود
    اما ۱۲۵ سانتی متر در راستای قبله قرار گرفته و عرض سجاده فرش را تشکیل می دهد
    سجاده فرش های محرابی که در مساجد پهن می شوند به صورت رولی بافته می شوند
    که عرض ان ها ۱۲۵ سانتی متر بوده و طول آن ها برابر با طول مسجد و نمازخانه می باشد
    عرض ۱۲۵ سانتی متر فرش های سجاده ای مشخص کننده تعداد صفوف فرش سجاده ای در مسجد است.


    بهترین کیفیت سجاده فرش :


    فرش های سجاده ای محرابی مخصوص مساجد و حسینیه ها دارای کیفیت و طرح های مختلفی هستند.
    اما از انجا که در نمازخانه ها به عنوان مکانی عمومی استفاده می شوند.
    بهتر است که این سجاده فرش ها در رنگ آبی که رنگی آرامش بخش مخصوص تمامی فضاها می باشد استفاده شود. 
    از آنجا که نمازخانه در مکان های عمومی تقریبا مکان پر رفت و آمدی است و حتی برای استراحت نیز استفاده می شود.
    به همین دلیل از سجاده فرش های مسجدی صد در صد اکرولیک حتما در این فضاها استفاده کنید.

     

     

    آدرس کارخانه‌ ی سجاده فرش ثریای کویر :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16 کاربرد سجاده فرش
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت ‌: 54750655‌-‌031

     

    sorayakavir
    چهارشنبه 30 مهر 1399 - 3:52
    بازدید : 444

    فروش سجاده فرش کاشان در ماه های رجب , شعبان , رمضان به اوج خود می رسد.
    زیرا که یکی از مهم ترین فعالیت هایی که برای اماده سازی مساجد برای ماه رمضان انجام می شود
    تمیز کردن مساجد و حسینیه ها می باشد سجاده فرش های مسجدی در کیفیت های مختلفی تولید می شوند.
    اما امروزه با توجه به گران شدن مواد اولیه تولید فرش سجاده ای , شاید کمتر شرکت تولید کننده فرش سجاده ای , سجاده فرش آماده موجود داشته باشد.
    به همین دلیل اگر قصد خرید فرش سجاده ای برای مساجد و حسینیه های خود دارید از قبل برای خرید ان اقدام کنید.
    اما به نظر شما برای خرید سجاده فرش باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟
    فروش سجاده فرش بیشتر در کدام یک از شهرهای کشور صورت می گیرد ؟
    خرید سجاده فرش های مسجد را به کدام شیوه انجام دهیم ؟

     

     

    فروش سجاده فرش

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    سجاده فرش :


    سجاده فرش های مسجدی به فرش ها و زیر انداز هایی گفته می شود که مخصوص مساجد و حسینیه ها بافته می شوند
    سجاده فرش ها محصولی از تولیدات دستگاه های پیشرفته فرش های ماشینی هستند
    و هر چه کیفیت دستگاه های بافت فرش ماشینی بهتر باشد کیفیت سجاده فرش نیز بهتر خواهد بود
    سجاده فرش ها بیشتر از ان که با طرح و رنگ خود شناخته شوند با کیفیت و مشخصات بافتی شناخته می شوند.
    اما همیشه قبل از خرید سجاده فرش باید مشخص کنیم که کدام یک از طرح های فرش های سجاده
     ای را نیاز داریم و یا اینکه به مسجد و کاشیکاری های ان نگاه کرده و نظر هیات امنای مسجد را
     بررسی کرده و رنگ خاصی را برای سجاده های مسجدی انتخاب کنیم.
    باید بدانیم که طرح و رنگ سجاده فرش ها تاثیر زیادی در قیمت فرش های مسجدی ندارند.

    طرح سجاده فرش ها :


    طرح های فرش های سجاده ای مسجدی لزوما به دو دسته بزرگ تقسیم بندی می شوند .
    در واقع سجاده هایی که برای مساجد و حسینیه ها خریداری می کنیم اگر تنها برای مسجد طراحی شده باشند
    دو دسته دارند که شامل موارد زیر است :
    ۱) سجاده فرش محرابی : سجاده فرش های محرابی به سجاده هایی گفته می شود که طرح اصلی آن ها به صورت محراب می باشد
    طرح محراب ها از محراب مسجد جایی که برای اقامه ی نماز پیش نماز در آن قرار می گیرد گرفته شده است.
    سجاده های محرابی قبل از ان که روی فرش های ماشینی قرار گیرند روی پوست حیوانات نقش کشیده شدند.
    ۲) سجاده فرش تشریفاتی : ایده سجاده های تشریفاتی از کناره فرش ها گرفته شده است.
    اما کناره ها دو نوار حاشیه دارند حال انکه فرش های تشریفاتی تنها یک نوار حاشیه برای قرار دادن مهر دارند.


    سجاده فرش محرابی:


    فرش های سجاده ای محرابی به فرش هایی گفته می شود که طرح اصلی آن ها از محراب مساجد گرفته شده است.
    با پیشرفت دستگاه های فرش ماشینی طرح های محرابی روی فرش های ماشینی با عنوان فرش سجاده ای محرابی به تصویر کشیده شدند.
    طرح سجاده فرش های محرابی بیشتر الهام گرفته از فضای روحانی مساجد و تلفیق آن با هنر ایرانی می باشد
    طوری که در طرح سجاده فرش های محرابی گل و بوته های متفاوتی نیز دیده می شود.
    نام های قرانی نیز از روی سجاده هاحذف شده است.

     

     

    فرش سجاده ای تشریفاتی :


    شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای نمازخانه ها فرش های سجاده ای تشریفاتی باشد
    زیرا که روی این سجاده فرش ها علاوه بر نماز جماعت به راحتی می توان استراحت کرد
    و علاوه بر این می توان روی آن ها تمامی مراسم های معنوی و سیاسی و عقیدتی را اجرا کرد
    تفاوت سجاده فرش های تشریفاتی و کناره های تشریفاتی در این است که سجاده های تشریفاتی فقط یک حاشیه دارند
    این در حالی است که کناره های تشریفاتی دارای دو حاشیه در اطراف خود هستند .
    سجاده فرش های تشریفاتی عمدتا دو طرح دارند
    ۱) سجاده فرش هایی با طرح های هندسی و ساده به مانند طرح پر فروش شمسه
    ۲) سجاه فرش های تشریفاتی با طرح کناره های تشریفاتی مانند طرح افشان و طرح های ترنج دار

     

    بهترین کیفیت سجاده فرش محرابی و تشریفاتی :


    بهترین کیفیت برای سجاده فرش های محرابی در شانه ۷۰۰ و تراکم ۲۵۵۰ با بافت HCP دستگاه واندویل می باشد.
    جنس الیاف فرش سجاده ای باید حتما صد در صد اکرولیک هیت ست شده باشند.
    رنگ پر فروش های سجاده فرش ها امروزه بیشتر رنگ آبی فیروزه ای می باشند .
    فروش سجاده فرش محرابی و تشریفاتی توسط شرکت های سجاده باف صورت می گیرد .
    برای مساجد و نمازخانه های خود سعی کنید از فرش های مسجدی با کیفیت بالا خریداری کنید.
    سجاده فرش های ماشینی به صورت 500شانه و 700شانه و 1000شانه و 1200شانه تولید می شوند.

     

    رنگ زمینه فرش سجاده ای :


    انتخاب رنگ زمینه ی فرش سجاده ای کاملا سلیقه ای می باشد ,
    و بستگی به مسجد و کاشی کاری های مسجدی و نظر هیات امنای مسجد دارد .
    امروزه رنگ زمینه ی پر فروش و پر توجه در میان خریداران فرش های سجاده ای بیشتر آبی فیروزه ای است
    اما سجاده فرش های مسجدی با رنگ های دیگری همچون روناسی , سبز , گردویی , زرشکی نیز فروش دارند
    امروزه سجاده فرش هایی با رنگ های زمینه موشی , فیلی , کرم , سرمه ای , ابی کاربنی و نسکافه ای نیز بافته می شوند .
    لازم به ذکر است که رنگ زمینه ی فرش های سجاده ای هیچ تاثیری در قیمت فرش های مسجد ندارند.

     

    تنوع کیفیت سجاده فرش در کارخانه فرش ثریا کویرکاشان :


    تنوع کیفیت در سجاده فرش های مسجدی در کارخانه سجاده فرش ثریا کویر کاشان با توجه به عوامل تعیین کننده کیفیت بررسی می شود :
    ۱) شانه سجاده فرش ها
    ۲) تراکم فرش های مسجد
    ۳) جنس نخ سجاده فرش ها
    ۴) جنس پود سجاده فرش ها
    هنگام فروش سجاده فرش های ماشینی به کیفیت سجاده فرش های ماشینی کاشان توجه کنید تا محصولی با کیفیت واقعی خریداری کنید.

     


    آدرس کارخانه‌ی سجاده فرش ثریای کویر :
    ایران – اصفهان – کاشان – شهرک صنعتی سلیمان صباحی – بلوار کارگر – میدان توحید
    آدرس دفتر مرکزی سجاده فرش ثریای کویر : ایران – اصفهان – کاشان – چهارراه آیت الله کاشانی – پاساژ ملت – واحد 16
    همراه : 09133768144 || تلفن ثابت‌ : 54750655‌-‌031

    sorayakavir
    سه شنبه 22 مهر 1399 - 19:23
    بازدید : 383

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 34
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه